Review: GAME

GAME, romantic scores! een bundel met sportsromance verhalen van drie schrijfsters van Nederlandse bodem.

GAME is Een bundel met drie new adult verhalen van de schrijfsters Marielle Brouwer, Kim Mulder en Miranda Hillers. Van Marielle en Miranda had ik al eerder een aantal boeken gelezen en dus wist ik wel ongeveer wat ik kon verwachten. Toch is het weer verrassend, want na de muzikale boys uit de band Chaos van Marielle en de WWW boys van Miranda, duiken ik nu met nieuwe personages de sport romance in.

Oppassen – Marielle Brouwer

Het eerste verhaal in de bundel is van Marielle Brouwer en gaat over Flynn en Yara, waarbij vanuit beider perspectief afwisselend het verhaal wordt verteld. Flynn en Yara spelen beiden ijshockey. Wanneer Flynn voor een stage als hulp-trainer bij het team van Yara komt, krijgt hij direct een waarschuwing van de trainer dat hij moet oppassen voor haar. Even lijkt het erop dat ze Flynn flink aan het uitproberen is, maar daar maakt hij korte metten mee. Als ze later bij het hardlopen botsen en Yara haar enkel blesseert zorgt Flynn ervoor dat ze bij de eerste hulp komt en dan blijken ze elkaar gewoon heel erg leuk te vinden. Vervolgens vliegen de vonken ervan af. Gegoten in een verhaal met nieuwsgierige vriendinnen, ijshockeywedstrijden en scouts is het een heerlijk New Adult verhaal.

Zeg mijn naam – Kim Mulder

Het tweede verhaal is iets korter en heeft zes hoofdstukken. Het gaat over Fenna en Shane. Eens hadden ze een korte romance, maar dat was na drie weken over. Nu komt Fenna Shane tegen in het zwembad waar ze therapie volgt voor haar knie. Het knettert direct tussen deze twee en gedurende het verhaal vliegen ook hier de vonken van hun nieuw verworven relatie af. Hoewel relatie? Dat plan was er niet. Shane draagt een groot verlies met zich mee en wanneer hij zich durft te openen is de weg vrij voor Fenna. Het is een overduidelijk New Adult verhaal, met beschadigde jonge mensen en steamy scenes. Wat het sportsromance deel betreft is dat minder aanwezig in dit verhaal, maar de personages maken dat ruimschoots goed.

Om te winnen, moet je scoren – Miranda Hillers

Het laatste verhaal is van Max(ine) en Wes. Zij is het meisje dat overblijft als haar meisjesvoetbalteam ermee ophoudt en ze daarom wil gaan flyeren voor nieuwe leden, hij is de stoere speler van het jongensteam en lijkt niets met haar te maken te willen hebben. Maar hun gezamenlijke flyer uitje blijkt onverwachte gevolgen te hebben. Een verhaal met humor en pit, voetbal en onmiskenbare aantrekkingskracht. Leuk detail is dat de boys van FC WWW uit Miranda haar andere boeken ook nog even voorbijkomen.

CONCLUSIE

GAME is een heerlijke bundel met drie totaal verschillende steamy new adult verhalen die verrassend anders zijn. Omdat ze niet zo lang zijn is het een ideale manier om kennis te maken met deze new adult auteurs van Nederlandse bodem. Van mij mag het een hele serie gaan worden.